maandag 17 augustus 2009

Mr. Dramaqueen

(veel te vroege) goeiemorgen.

Beste mensen, there's a new boy in town! It's me. Feest! Nee, niet echt, want daar heb ik helaas geen tijd voor omwille van die verdomde herexamens. Ja, dat leest u goed: herexamens. En veel te veel. Heb medelijden (en véél), aangezien dat betekent dat ik niet naar Pukkelpop kan, en dat is een drama. Een groot drama. Toch wel minstens even groot als 09/11 (en nee, dat is niet de verjaardag van je schoonmoeder-in-spe die je vergeten bent en waarvoor ze je eeuwig zal haten).

Zoals alle Arabieren naar Mekka horen te gaan (toch sort of), zo hoor ik naar Pukkelpop te gaan. Dat hoort gewoon zo, maar nee. Le Corps Mince de Françoise eindelijk live aan het werk te zien, om dan nog maar te zwijgen van Boy Crisis, Florence and The Machine en Patrick Wolf: het zit er niet in voor mij! DRAMA. ):

Overigens is mijn bioritme helemaal om zeep (ja, het is nu kwart na 6 's morgens, ik ben al wakker van half 6, 'vanzelf', verschrikkelijk is het) en heb ik deze namiddag een examen. Ik ga dus niet meer veel zeveren en medelijden proberen op te wekken (het is toch een beetje gelukt, mag ik hopen?), maar herhalen. De ongewone uitdovingsgronden van de verbintenissen (yes, it does sound hot, doesn't it?), de buitengerechtelijke ontbinding op basis van een uitdrukkelijk ontbindend beding en de coëxistentie van een contractuele en buitencontractuele vordering, ik ga het allemaal nog herhalen. En nog erg veel meer.

Maar voor ik de goeie brave student ga uithangen, MUZIEK.

The xx - Heart Skipped A Beat
The xx, nieuw Brits bandje bestaande uit jongens en meisjes van 'n jaar of 20, soort van experimentele goth-pop, op 11 oktober te aanschouwen in de Botanique te Brussel, album op 18 augustus in de winkelrekken van de betere platenzaak (met andere woorden: bijna niet te vinden in België).

Frankmusik - When You're Around
Een nummer van Complete Me, het eerste - en hopelijk niet laatste - album van Frankmusik. Oorspronkelijk new rave, nu eerder pop met een knipoog naar new rave. Zijn oude zelf was beter, maar zijn nieuwe zelf mag er ook wel zijn. Ohja, vergeet ook niet even naar de '81-classic Golden Brown van The Stranglers te luisteren.

HEALTH - Die Slow
HEALTH is 'n geval apart. Experimentele noise-rock waar veel mensen gewoon hoofdpijn van krijgen, doch is het s-u-p-e-r. 28 oktober live (tevens in de Botanique), be there. Die Slow is de eerste single van hun nieuwe album Get Color en tevens het meest 'toegankelijke' nummer van dat album.

x jarri (:

ps: allemaal kaarsjes branden voor mij deze namiddag graag, god zal u dankbaar zijn (en ik ook).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten