dinsdag 18 augustus 2009

les cheveux noirs comme une popstar


Dus. Onze favoriete Hollanderin Anna is veilig terug uit Maltezerland, Schmettie ging de mix in zoals geen Regi hem dat heeft voorgedaan, Jarri is ons nieuwe lievelingsspeeltje op de blog. En ik? Ik heb nieuw haar!
Soort van Mia Wallace meets Amélie Poulain, en een slordige dertig centimeter korter. Mijn schouders verbranden as we speak, omdat ik er geen harig gordijn meer over heb hangen. En vanmorgen na het douchen ook, paniek man! Normaal gezien gaat het als volgt. Na los drie kwartier staan genieten onder een brede straal van minstens 43 graden, draai ik als een ware G.I.Jane de koude kraan open. Ik sidder en kronkel en vanbinnen vloek ik alle duivels uit de rottende voorgeborchten van de fackingue hel, maar je krijgt er wel glazende haren van, tha-hah! Snakkend naar adem en Bog and his angels om genade smekend, tel ik tot tien, en probeer ik in één beweging de kraan dicht te draaien en mijn natte haren naar voren te zwiepen. Met de élégance van een tachtigjarige ex-dokwerker strompel ik de douche uit en tast naar een dikke handdoek. Die draai ik rond de natte dweil die ik mijn haardos noem, waarbij er altijd nog een stukje overblijft, dat lange watersporen op mijn rug achterlaat.
Vanmorgen, zelfde scenario. Tot het moment waarop ik mijn chevelure in de handdoek wil draaien. Oplettende lezers zien het natuurlijk al van zeemijlen aankomen: IK HEB HELEGANS GEEN CHEVELURE. Op mijn hoofd prijken een vijftiental kleine natte plukjes, die ik met de handdoek kan openwrijven tot iets van een honderdduizend kleine natte haartjes. Ik denk maar één ding.
YEAH BABY.

Twee minuutjes los de föhn erin, and we're puttin' it on wax.... It's the new sty-sty-sty-stylllleeeee. Als dat niet mooi is, nou dan mag rottende Joost het voor mijn part ook maar weten. En met mijn nieuwe haren morgen gezellie naar Pukkelpop, lekker Wegu'en op Buraka terwijl You Know Who herexamens zit te makken. Whehehehehehe (brengt een schofterig lachje ten gehore)
Gans feest, dit, dat. En ook nog een mooie foto by Charlotte voor jullie ptitsas en malchicks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten