maandag 31 augustus 2009

Alko'ol

Ik heb gedronken. En dat was het.

Nu niet, maar dönerdag voor een week terug. En ik heb gedronken. En veel.


"Hoe het begon"
Anna en J zouden gezellig die avond naar een karaokebar gaan, met wat vliegende amigos en gemaskerde muchachos. Anna had een leuk bloemig jurkje aan en haar haar zat zo.
Anna kwam aan en de hel brak los. 1 bier, gadverdamme. Ik hou niet eens van bier, bier is
crisisdrank, maar goed, ik had dan ook een crisis. Volgende bier, volgende bier daarna en die daarna en daarna en nu heb ik zin in een wijntje. Twee kroegen en een afgetafte broodjeszaak verder, waren we terug waar we begonnen waren. De karaokenummers waren aangevraagd en het was heel erg stil in deze tent. Dan nog maar even naar buiten, smoke a fag, wijntje en dan gaan we zo wel weer naar binnen.


"Wat er daarna kwam"

NOW AAAAAIIIFFF HEEEEEET DU TAIM OF MAAAAI LAAAAIIIFFFF-Dè karaoke klassieker bij uitstek. En daarna aangevuld met enig tragisch vertolkt rock'n'roll ballade, en "Man in the mirror" van wijlen ons MJ, godhebbezijnziel.
Vele wijnen en bieren en "ohwatisdit?" verder, bevinden wij, u, lieve lezer en ik, beklaagde, in het toilet. In het toilet in S in L, zijn de deuren van schoolbord, en elke avond liggen er nieuwe krijtjes. Ik heb de hele schoolbord-deur volgekalkt met harten en liefdesbetuigingen aan wie ik ook maar kon bedenken en heb om de zegen van onze lieve hond gevraagd. Sommige mensen branden een kaars, ik schrijf op het schoolbord. Daar hoef ik verdomme ook niet eens 50 cent voor te betalen, zoals in die kerk in Gent. Maar dat terzijde.


"En wat er daarna kwam"

Terug in de buurt van het podium, in de buurt van de drank en van de eikels van het Flopacademie Instituut. 'Ga naar huis!' was al er over hun vuile bekken kwam! Maar ik ging niet. Ik heb me afgesloten voor de rest van de wereld en ben op de bar in slaap gevallen. Iets wat ik beter niet had kunnen doen maar dat terzijde. Daarna dronk J zijn laatste bier, en moest ik godgloeiendekankergodverdomme van de binnenstad naar Z lopen. En dat is ver! En ik had een frikandelletje. Maar ik denk dat ik die kwijt ben geraakt. Maar dat terzijde.


"Hoe het eindigde"

Bij J in zijn bed. Tragisch genoeg dacht het arme meneertje, dat ik wel op een luchtbed zou gaan NEE. Ik ging bij hem, en toen werd het zwart.


Ik drink dus even niet meer. En volgens mij hebben ze een foto van mijn onderbroek gemaakt. Godverdomme.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten