vrijdag 22 januari 2010

Say No To Haïti.

Komt u maar door met uw hatemail, kan gelijk de prullenbak in.

Bij deze, wil ik even mijn gal spugen over het feit, dat "opeens" wanneer er een "ramp" gebeurd in een land wat eigenlijk altijd al ontwikkelingshulp, in welke vorm dan ook heeft kunnen gebruiken, de ogen van de mensen in de Westerse landen open gaan.

Och en ach wat is het zielig dat een meisje geen moeder meer heeft. Dat een vader zijn zoon nergens meer kan vinden... Dat het echtpaar dat in goede gezondheid al 40 jaar samen was, op deze manier uit elkaar gescheurd moet worden.

Ja, dat is verschrikkelijk, en ook ik word misselijk als ik de beelden op de televisie zie. Maar opeens lijkt het wel of we Afrika, Afghanistan, India en al die andere landen en gebieden, waar ons geld ook zo ontzettend veel dingen zou kunnen veranderen, verbeteren, vergeten.

Daarom geef ik geen geld aan Haïti. Als het op dit moment in mijn bereik lag, om op wat voor andere manier ook, dan geld te storten, hulp te kunnen bieden, deed ik dat. De geweldige Nederlandse actie, waar 163 BN'rs aan meededen, is mede door minister Bert Koenders, uitgelopen in een waar "smijt-met-je-geld-festijn", waar we uiteindelijk meer dan 83 miljoen (!) euro mee in het laatje hebben gesmeten. Dat is goed. Meer dan genoeg.

Vergeet u alstublieft niet de Aids, kinderprostitutie, hongersnood, moedersterfte, kindsoldaten, kinderarbeid, en wat dies meer zij. Ook zij kunnen uw steun heel erg goed gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten