zaterdag 3 oktober 2009

we love band!

Afgelopen woensdag gaf We Have Band in de Botanique, meer bepaald in de supergezellige Rotonde, het startschot van hun tour doorheen het Europese vasteland. Het trio bestaat uit Darren en het echtpaar Dede en Thomas. We Have Band brengt een combinatie van het beste van disco en rock en smelt dit mooi samen tot een geheel waarvan je maar niet genoeg kan krijgen. Ze brachten in Brussel echt het beste van zichzelf en deden ons een volledig uur dansen en zingen, doe dat maar eens na!

Na het openen van hun optreden met een nieuw liedje kregen we al meteen ‘Hear It In The Cans’ te horen, een nummer dat ook te vinden is op de 6e compilatie van het Franse muzieklabel Kitsuné, en het feestje ging van start. Darren, Dede en Thomas zijn perfect op elkaar ingespeeld, wat ook nodig is als je met z’n drietjes verschillende overlappende teksten zingt. Er bestaan weinig nummers die zo catchy zijn als ‘Oh!’ en je moet en zal gewoon meezingen met ‘You Came Out’ (tevens de eerste single van hun album). Nieuwe song ‘Buffet’ is ook ’n lied om “U” tegen te zeggen, net zoals alle andere nieuwe nummers die de groep ons voorschotelde en waar we met open mond – en dansende benen uiteraard – naar luisterden: stuk voor stuk pareltjes.

Afsluiter ‘Honey Trap’ bracht vrijwel iedereen in de Rotonde aan het dansen, dus moest de groep gewoon nog terugkomen om bisnummers te spelen. ‘Time After Time’ (te vinden op de Kitsuné Maison 7 compilatie) en hun cover van de klassieker ‘West End Girls van Pet Shop Boys breiden een mooi eind aan een zeer geslaagde avond waar we met plezier aan terugdenken. Laat dat album maar komen, We Have Band!

We Have Band - MySpace

Komende week sta ik woensdag luidkeels mee te zingen met Florence and The Machine, donderdag trek ik naar Gent en ik ga vrolijk meedansen met YACHT en co. in de Make-Up Club, vrijdag slaap ik (tenzij er ergens 'n goed feestje is, suggesties zijn altijd welkom), zaterdag ga ik wéér naar de Botanique en Patrick Wolf ten huwelijk vragen, en zondag bevind ik me nog maar eens daar, deze keer voor The xx (waar ik jullie al eerder over vertelde)
.

xx.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten