zondag 14 maart 2010

you throw parties, i throw knives


Zondagen, wat haat ik die rottende vieze smerige stinkende zondagen! Met ongewassen haren en geen zin om te douchen, vieze vuile croque monsieurs waar ik bij nader inzien heulegans NIKS zin in had en veel te veel te veel koffie mét en zonder melkschuim. Carnavalsliederen klinken door de Hasseltse straten, die zak chips moet nog leeg en facial book vult zich met zaterdagavondfoto's van schpijte wijven met vreemde pakken en dingen op hun hoofd die ik liever geen kapsel noem. Oma's proberen te bellen (call ignored), op mijn kot is ingebroken en er is geen cola light. Oh, en de winkel sluit over 33 minuten dus moet ik mijn rottende lichaam uit bed hijsen. Ik moet mijn blonde uitgroei pekzwart als de hel verven, mijn laptop is gestolen en het appelsiensap is op. Morgen weer de trein nemen en werkstukken maken met lelijke wijven en alleen slapen in mijn kamer waar vieze vuile ongewassen inbrokers ingebraakt hebben met diefstal. En naar de bibliotheek gaan. En dan zal ik mijn Ikea-dood-geslenterde voeten in mijn knellende rode pumps moeten proppen en mijn wasgoed sorteren en stofzuigen en met fluostiften in mijn boeken krassen. Er is geen nieuwe Gossip Girl, mijn verzameling zeldzame Nirvana-demo's is ook meegestolen en hier is geen platenspeler voor Captain Beefheart. Ik ben een winkelbonnetje met tien euro belwaarde kwijtgespeeld en toen ik om een voorschrift voor de pil ging wou de dokter een standaard chlamydia test doen waarop ik heb gelogen over mijn aantal bedpartners. Mijn tandpasta is op, en de koffie, en de sigaretten, en al mijn handdoeken zijn in de was. Ik moet nog een werkcollege voorbereiden, Charles Fried lezen en cursussen gaan kopen hoewel ik armer ben dan de gemiddelde cacao-boer in Burkina Faso. En ik mis Lola Bordello, die de lust van mijn leven en het licht van mijn ogen is, S. die ik liefheb alsof hij heteroseksueel was, en mijn eigen heerlijke verloofde Schmettie die op dit moment in een kleine gedeukte Honda Civic over de rottende expreswegen van Noord-Limburg scheurt met dat prachtige halfkale blonde koppie van 'm.

En ik kan u, welgeachte dames en hooggeboren heren, wel even vertellen dat ik er ALLEMAAL goed klaar mee ben. Fuckyou whale and the dolphin!

1 opmerking:

  1. Allerliefste lief van mijn rottig leven.

    Ik hou van je en ik hou van je en ik zou nog veel meer van je houden alsof dat ooit mogelijk was. Ik denk elke dag aan je en het liefst zou ik je in een klein washandje doen, doordrenkt met Sambuca en Jäger, en zou ik valse rottige liedjes over Seksslagschepen a la de Sex Pistols voor je zingen. Ik zou spaghetti voor je koken als of ik het kon en een pollepelconcert geven op de bottige koppen van die inbrakerige kankerinbrokers. Ik maakte ze kapot. Evenzo kapot is mijn hart gebroken als jij weer weg bent. Leeg leeg leeg! Het liefst zou ik de luchtballon op dat Leuvens plein met dat kaffeeken waar wij al gezonnebrild ons koffietje hebben gedronken betoveren en slechts in dienst van jou en mij stellen ( Wel met een motortje er op anders zijn we morgen goddomme nog bezig). Van de week was ik in de skooters en ik miste je verschrikkelijk, want het is niet hetzelfde sinds 12 februari. Bij deze verschuif ik dan ook Valentijnsdag naar de 12e, voor volgend jaar alvast en om een traditie in ere te zetten.

    Darling Niki, I love you everso.

    For ever yours,

    Lola.

    BeantwoordenVerwijderen