dinsdag 29 september 2009

Elvis has left the building


Het leven, Friedrich Nietzche en het nieuwe album van Boys Noize hebben van mij een illusieloos mens gemaakt. En gelukkig maar, want geheel in de lijn van mijn levensverhaal, was de afgelopen week er één van weinig chocotoffs en ampele teleurstellingen.
Neem nu The Others. Ik hou van The Others, zonder zever. Ik hoor ze graag bezig en op de gemiddelde Blast Your Ghetto dans ik mijn in glittershort gehulde derrière off als deze meneertjes aan de platendraaier staan. Maar afgelopen donderdag speelden ze liftmuziek. Zara-paskamermuziek. Novotel-hotelloungemuziek. Fucking Hallmark- Get Well Soon- e-cardjesmuziek. Ik was uiteraard Not Amused, en koos het hazenpad naar beter oorden. Met name, mijn bed. Hasta la vista, fuckers!
Maar in het bordeel van de teleurstellingen, was het vrijdag spitsuur. (Als Arnon Grunberg mij toestaat om hem zo te parafraseren, en dat doet hij vast, die lekkere krollenbol!) In Hasselt was het namelijk weer Plee Festival, het grootste schijtfeest van het najaar. Behalve explosief kotsende tienermannekens, een rondtrekkende kudde Homo Marginalis en free friggin' cava viel er NOEGABOLLEN te beleven. Er was geen volk, geen sfeer en wat de Partyharders aan die draaitafel stonden te doen, mag Rotte Joost weten. Als Der Schmetterling die Nirvana-plaat niet had opgelegd, had ik hem al helemaal gepoetst. De plaat, dus. Woordspelingen Om Van Te Kokhalzen, part VI.
Nee, serieus, laten we deze pijnlijke situatie voor u en mij snel beëindigen door samenvattend te stellen dat ik zaterdag gewoon in mijn bed ben gekropen, liever dan nog een avond door te brengen in die erbarmelijke omstandigheden.
Als u nu denkt dat ik een negatieve, misanthrope cynicus ben, dan heeft u het uiteraard juist, maar geheel tegen mijn eigen ethos in wil ik jullie toch aanmoedigen om de vlam erin te houden. Een nieuwe week, nieuwe feestjes!
Gisteren lag ik Coraline te kijken, mét 3D-brilletje op, hoewel het een 2D-dvd was, dus begint het party-advies ergens halverwege de week.

-Woensdag, 30 september: Selah Sue, gratis en veur niet in aula Pieter de Somer, om 21 uur. Fijn, en ik zal u ook eens wat verklappen: er valt nu eenmaal niks beters te doen.
-Donderdag, 1 oktober: uiteraard weer een Baise les Etudiants in de Make-Up Club, maar voor wie eens wat anders wil is er ook het startfeest in het STUK.
-Vrijdag, 2 oktober: Onze lieve vriend Theo, die zich altijd dood schaamt als hij zich in een hotel moet aanmelden onder de naam Strip Steve, speelt in de Make-Up: Friday Beats. Niet te missen, homo's.
-Zaterdag, 3 oktober: Over homo's gesproken! Phenomena @Rumba. Mijn vriendje durft er niet naar het toilet omdat iedereen meekijkt, maar wat een heerlijk klein feestje! Voor homo-haters en dubstep-lovers is er evenwel ook Rotation in Gent. Je ziet maar. O, en voor de dinosaurussen en kleine hechtelse jongetjes met waanzinnige kapsels onder ons, is er ook nog oldskool techno in der Machine.

Of u kan natuurlijk ook, net als mij, hoestend en snotterend door het huis strompelen in een ouwe Beatles t-shirt. Eens iets anders, en waarschijnlijk even leuk.

1 opmerking: