dinsdag 22 september 2009

between dreams

De vakantie is gedaan, 't schoon leven is gedaan. Of eigenlijk herbegint het terug, want: Leuven! Ons Darling Niki heeft u al ingelicht over de places to be deze week, dus dat moet ik al niet meer doen. Ik schuif nog wat nieuwe mp3tjes onder de deur van uw kot en zorg ervoor dat u uw bankrekening weer plundert om tickets te kopen voor concerten. So very sweet of me.

Au Revoir Simone - Another Likely Story (Aeroplane Remix)

Ik kan het bijna zelf niet geloven, maar het is toch waar: er komt wel degelijk goeie muziek uit ons Belgenland. Dan heb ik het over het duo Aeroplane, twee Belgische heren die al enkele singles uitgebracht hebben en als remixers door blogs wereldwijd op handen gedragen worden. Nieuwste telg uit hun remix-serie is een remix van de tweede single van het nieuwe album (Still Night, Still Light) van de synthpop-meisjes van Au Revoir Simone, en damn it's hot. Begin oktober staan de dames van Au Revoir Simone in de Botanique, met niemand minder dan CALLmeKAT als voorprogramma.

Basement Jaxx - Saga
Basement Jaxx hebben 'n nieuw album uit, 'Scars'. Eerste single 'Raindrops' werd een aantal maanden terug het wereldwijde web ingegooid en klonk alvast erg veelbelovend, maar het album is een heel erg pijnlijke rit met 'n heleboel littekens (scars, no pun intended). CTRL + A + DELETE dus. Maaaaaaaaaaar 'Saga' is wel 'n houdertje, en dat is enkel en alleen - ja, ènkel en àlleen - door onze godin Santigold (stiekem zeg ik toch nog altijd Santogold).

The Very Best - Yalira
Esau Mwamwaya + Radioclit = The Very Best = experimentele afropop = hot stuff. Openingsnummer Yalira van het debuutalbum 'Warm Heart of Africa' asks for more.

The Golden Filter - Thunderbird
Last but certainly not least, The Golden Filter. So addictive. Nieuwe single is volgende week uit, maar ik lever het jullie nu al, want het is gewoon té goed. Helaas wel vrij slechte kwaliteit (128 kbps), maar ik beloof dat ik de 320-versie lever van zodra ik 'm in m'n bezit heb. We should all marry The Golden Filter. Thunderbird <3. enjoy. :) xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten