donderdag 15 juli 2010

#Twitter




Wonderwel, ik heb het geprobeerd. Maar ik ben niet hip genoeg, niet accuraat genoeg, en in groot verschil, zwelgend in mijn virtuele achterstand, niet 24/7 in het bereik van een internetverbinding. Ik heb namelijk nog een heel normale mobiele telefoon waar ook jouw moeder raad mee zou weten. Met een normaal cijfertjestoetsenbord. Géén QWERTY, of wellicht AZERTY, zoals jullie, lieve, lieve zuiderburen dat kennen. Ik heb dat niet en ik hoef dat niet.

Terug naar het onderwerp. Twitter. Opeens zijn we vrienden met de sterren die 10 jaar geleden nog op posters in onze meisjeskamers hingen, naast die van Black Beauty en de Spice Girls. Ik heb trouwens nog steeds een poster van de Spice Girls. En ik vind `m tof. Gewoon omdat het tof is. Niet uit zogenaams HIPgehalte. Want, ik ben dus niet hip.

In tegenstelling tot de meeste mensen om mij heen, draag ik geen ruitjesblouses-gecombineerd-metsandaalpumps-meteenlycraleggingpakinflurescerendekleuren-meteengroenepetticoat-oranjenagellak-paarshaarweggeschorentot5centimeternadehaargrens-vandieloeigrotegrateninmijnoren- EN EEN NEPPE RAY BAN WAYFARER. Nee, nee, nee fuckers, nee lieve lezers, nee followers, nee virtuele vrienden, ik heb dat niet. Ik hoef dat ook niet, want ik vind zelf dat ik er prima uit zie. Ik draag graag spijkerjurkjes, met suede laarzen en een grote bloem in mijn haar, en iets minder hip, des te meer design, een Alain Mikli bril op mijn poezelig neusje. Omdat die mij goed staat. En niet omdat het hip is. Ik KOTS van hip.

Hipperdiehiphiphiphop.

( Een website die trouwens redelijk bij mijn tirade-van-hierboven aansluit is de volgende )

Ook vind ik meisjes van 18 die met hun blote, kleine borstjes op foto's gaan lachwekkend. Niet cool. En dat mag ik dan weer niet zeggen, want dat is niet netjes.
Nee, er is wel meer niet netjes. Bellen in de supermarkt bij de kassa is ook niet netjes. Iemand filmen die net even lekker het grote verlies van afgelopen zondag wef staat te kussen, is ook niet netjes. Gebeurt ook. En als het gaat om het feit dat ik zelf ook niet altijd de coolste ben, dus misschien niet zou mogen oordelen over de "Coolheidsfactor" van iemand anders, c.a.r.e.

Goed, Twitter. Twitter is niks. Er is niks aan. Het is pretentieus en nep. Waarom is dat dan zo, lieve Lola? Omdat ik het zelf uitgeprobeerd heb. Uiteindelijk moet je wel zo twisted zijn wil je je hele leven door een blauw vogeltje aan de buitenwereld verkondigen. Dat vind ik, en daar blijf ik bij. Ik vind het niet leuk. Klaar.
Adìos Twitter. Wellicht ook A Dìos Hyves, en misschien, maar dat moet ik nog even overpeinzen, ook A Dìos Feestboek.

Maar dat weet ik nog niet zeker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten